broodwarmaps.net banner

BWMN Time
01/18/2020
02:22
News
new account
list users
Login:
name:
:PW.:
Replays
Map DB
ICCup
Map Access
New map
Edit map
 


☻ MotW 2006.10 ☻

deadline to enter maps: 2006, 03, 03 (Year, month, day)


SuBmIt YoUr MaP nOw!



NameAuthorDownloadvote(1., 2., 3. choice)
(2)AvalanchelneptMelee Picture0
(2)Trench WarfareflothefreakMelee Obs Picture0
(4)Mystic Valley 1.1MillenniumArmyMelee Obs Picture0
(2)Construction 1.2MillenniumArmyMelee Picture0
(2)Pulse Of RageSpitfireMelee Picture0
(2)Lemuria Altar--v|mOsQMelee Obs Picture0
(2)Chaotic Pilgrim--v|mOsQMelee Picture0
(4)Genesis1.3SkyMelee Obs Picture0
(2)CretaceaArden(WoF)Melee Obs Picture0
(2)Tidal WavesNastyMarineMelee Obs Picture0
(4)RevelationAntaresMelee Obs Picture0
(4)Conquer FevertrccMelee Obs Picture0
(2)IndylneptMelee Picture0
The competition is closed!
Comments:

inept
nO wAy mY MaP SuCKZ
MillenniumArmy
:D
NastyMarine
both chaotic pilgrim and lemuria altar are nice maps... but their jus not gonna get it. sry mosq.

Trench Warfare or Pulsation so far are the best of these maps so far.

Xenomorph is nice but red's nat can be opened up a bit by the mineral line... it can be harassed too easily unlike blues where it is more easily defended. plz make red's nat bigger bc it will take motw if u do it LGI
IA-Sky
what do you guys think about the map: Genesis
NastyMarine.
genesis has a good look for the mains and its nat .. but when u look at the middle of the map... its ugly.. we all see what u were trying to do but it jus isnt apealling. seems conceptless to say the least.

No disrespect tho to any1 here but idk why sum1 or u posted genesis.. and chaotic pilgrim and lemuria .. last week they didnt get much attention and still they were submitted this week.
ScoutWBF
I'm back and so I will remake my first map (that was lost when I formated my hard drive) and add it.

Stay tuned BIAAATCHEZZZ0rZ
panschk[FP]
genesis looks too tight imo. Just like on Travin's "aztec clone" kaiber.

My favorites right now are either Trench warfire or xenomorph or even construction.
NastyMarine
yes construction is very nice.. panschk .. on xenomorph .. red's nat is horrible. u cant possibly vote for it for motw.

i got a question? should any of my recent maps be given a shot at motw again? like NML or VoD? or hell no?

either of is fine
decafchicken
Trench- Good map, fairly interesting
Mystic- +1 clone map
Construction- I love it, but it looks soooo much like korhal
Pulsation- I like everything about it except blues ramp/nat setup compared to red's
--v mOsQ
Pulsation = edited etd. May be nalanced and very nice, but JUST EDITED ETD.
panschk[FP]
NML>>>VoD. Still I only see an outsider chance for it, the space maps this week are too strong;)
Spitfire
NML? VoD? O_O What is it?
NastyMarine.
No-Mans Land (NML)

Valley of Death (VoD) naturally lol

but yeah the only big thing i see from most comments is that NML's mid is huge.. they all are right ... im thinking about dividing it a bit so it can really compete with these maps on motw.
Spitfire
Btw I don't see them in the list oO
NastyMarine
yea i was askin if i should submi them. im jus wondering if they are worthy enuff to compete at this point.. they both are 3 to 4 weeks old... but still very playable and balanced maps. check them out.
panschk[FP]
lol, "still" very playable. Maps are not like vegatables:)
NastyMarine
this nig panschk tryin to play me lol. honestly though i wuld like to kno b/c i see them both as good maps.. jus overlooked a tid bit. imo
flothefreak
could you write without dropping half of your letters? this makes it quite hard to understand ~~
NastyMarine
what do u mean.. when i first entered this site.. all i saw was 'imo' .. i didnt kno what the hell that meant lol. nig =nigga = slang word for a fellow peer etc... want any more 'half word' definitions?
flothefreak
just don't use them, that's enough. none has problems with the common short forms like "imo" "ppl" "plz" etc. but this nig pan tryin i wuld kno bro fo' sho' is whack ya nou
panschk[FP]
Nastymarine are you black? I'm not at least. Call me a wigger if you want ;)

K'kiff ce verlan, negro ~ (trcc may understand;))
panschk[FP]
*J'kiff
flothefreak
je sais ce qui est le verlan :O
trcc
I do :P but french from canada is differ a lot from france, Kiff is not a common expression here -_-, and verlan is when you write reversed? verlan = l'envers D:
flothefreak
yeah, you take a word, split in in two and change the syllabies (?). that's basically the principe.
panschk[FP]
yeah, Ich gefan das auch in deutsch zu chenma.

NastyMarine
damn this wen i wish i knew more languages.. only some spanish and english is wat i kno.. :
NastyMarine
no im not black btw.. im white. its jus how i talk wit all my friends and shit. and u guys shouldnt take any offense by my words cuz i dont intend on hurting feelings or nuttin aiiiiiiiiight! but how are u gonna jus str8 up say what i cannot say tho? its not ur right to tell me what i can and cannot say man. but neway lets not argue over words
NastyMarine
"slang word for a fellow peer, **friends**, etc"

jus like how some wud use dude = fellow peer, friends..
MillenniumArmy
Btw I changed Mystic Valley quite a bit. Check it out
trcc
verlan is much more like Hello ---> olleh, thats what my parents told me :!
panschk[FP]
I think there are no rules ;)

moeuf -> femme (woman)
koeuf -> flic (police officer-_-)
soeuf -> soeur (sister)

Ok, back to topic anyway :]
panschk[FP]
I aded twist. I like it a lot:)
yenku
Xenomorph, Pulsation, or Mystic valley.
yenku
oops, i actually dont think it should be mystic valley, too unoriginal. Xenomorph if worked on a bit more should be motw
Antares
i submitted my map, but it's already been so different than the first version, i hope it stand a chance
Listoric
the 4 spacemaps all the way (by now)
yenku
including korhal of ceres? ahem, i mean construction? that map is old
ScoutWBF
Mhh no time to make a map and not the mood...Sry^^
ScoutWBF
WTF?!The Deadline is over?!But its some minutes before 0:00!
ScoutWBF
I wanted to submit a fuckn map that fuckn sucks XD
decafchicken
Okay, people start voting :)

1)Trench
2)Pulsation
3)Genesis
decafchicken
NVM: heres real vote

1)trench
2)twist
3)conquer fever
epidiOn
1. Conquer Fever
2. Tidal Waves
3. Twist
NastyMarine
Top 3 Canidates

1)Tidal Wave
2)Pulsation
3)Trench Warfare

Honorable Mentions:

-Conquer Fever (great map but dont like the expo inside main on highground..)
-Twist (waiting for author to mirror map into 4 players and it has motw).
flothefreak
conquer fever and trench warfare

it's a pity xenomorph having this fucked up naturalexp setup :[
LGI
I am still looking at my map and i still can't understand whats wrong with the nats.

Ok, fuck the MotW, just describe (use GMCS if you want) and tell me whats wrong. If it's hard to describe those one or two "blocks" that should i change, then re-make the nats if you have time and want help me, and then i will add your name next to mine for a team map making for Xenomorph.

My vote:

(4)Conquer Fever - Simply the best 4 players map for this size i've ever seen.

(2)Xenomorph - I achive my mission that was on my paper and in my mind for good looking and gameplay, so i am happy with the result.

(2)Construction 1.2 (Looks really intresting) and (4)Revelation are on third place, but (4)Revelation will be the better choise if there was the finished look on the map, like making a better mineral placement setup, and very small details like this...
ScoutWBF
Alright,LGI's map is not in the mappool but Darinas Fragment get's my vote cause of not being 100% symmetrical!

You should all take LGI as an example for yourselfs!
Arden(WoF)
What the hell difference does it make if it's symetrical? If it's balanced, original, and not filled with ugly straight lines, then 100% symetry is irrelevent.
Listoric
actually, it is symmetrical... -_-
ScoutWBF
No because both sides aren't the same with the expo in the middle!

Symmetrty sucks.
LGI
Well, (2)Xenomorph is now made by me and flothefreak and the nats are FIXED. YES! You can start your votes... NOW! :D
decafchicken
It sill sucks. I'm never going to voluntarily play a map split in half with both halves open like that.
decafchicken
So far its conquer-3 trench-2 pulsation-2 twist-2 tidal-2
yenku
Xenomorph
Conquer Fever
Pulsation

Gl guys, nice maps.
LGI
Well, decafchicken the map can suck, no problem with this, but the main concept is just something new (well starparty was the first one to make it, but i even didn't know about this...), that if you haven't try, you should try. Take it as an experimental map.
flothefreak
no, xeno is made by LGI^^ he's just way too kind
it doesn't suck at all btw, however, it's no normal map. which can be good or bad, depends on personal opinion^^

and scoutWBF: take a mirror and put it in a 90-angle onto the monitor, vertically onto the middle of Darina Fragment. do you see a difference to the picture without mirror?
had maths? Oo
ScoutWBF
he edited the map now it is 100%symmetrical.this sucks.
LGI
Chill out ScoutWBF :)
hOuse)Affetuoso(
1) (2)Lemuria Altar
2) (2)Construction 1.2
3) (4)Conquer Fever
decafchicken
Conquer fever is in the lead =O
inept
now its going to be tied.


Tidal Waves
Twist
Avalanche
LGI
Well after Xenomrph is finally finish i still keep my vote for (4)Conquer Fever, and second place (2)Xenomorph :)
flothefreak
1) Trench Warfare (it's my map, so i gotta do 1st vote for it ~~)
2) Xenomorph (looks great now. finally those naturals are done. the 3rd place of this vote actually beats xenomorph by a hair, but the concept of xeno just provides more dynamic action. so it wins clearly to #3.)
3) Conquer Fever (although it seems terran powered...inbase expo and every 3rd gas is cliffable from T _mainbase_ if starting unluckily. still a good map, but the looks are here just better than the concept imo)
flothefreak
*beats xeno by a hair _concerning the look_
NastyMarine
I got a damn question.. where do we vote?
flothefreak
look the posts above yours
NastyMarine
huh?
NastyMarine
what do u mean? i dont understand
LGI
Just write the maps that you like. Something like top 3 if you want but your first map that you point will be count as a vote.
NastyMarine
O aight i thought there was more to it lol my bad
decafchicken
We really should have a poll system of some sort.
NastyMarine
yeah i thought thats we had originally to vote .. jus saying it seems very unorginized. imo.. poll system for logged on users should be able to vote. but then there is no way we wuld stop jerks voting for any map. but i think it will work. its reasonable. we discuss the maps here and have a poll below the motw maps. or on the right side.. (its an idea)
LGI
And Panschk will keep an eye for every IP that delete his cookies, and vote again and again. And let's not forget that the most populer maps will be --v|mOsQ's maps, becase we will meet all his smurfs... ops i mean friends.
inept
hey mosq is my friend
Antares
knowing that i shouldn't vote on my own map.. ^^

1. pulsation
2. cretacea
3. trench warfare

flothefreak
gogo 4 decision! it's monday in 15 mins :o

good night ~~
NastyMarine
lol its still 7pm here!!! u got a couple hrs!!! lol flo
trcc
me too :D
decafchicken
Someone add up the votes, I'll write the article tomorow after school if noone else does.
Listoric
hmm.. i'd vote for... well... still for all 4 spacemaps. just the best imo, no map in front.
Spitfire
Pulsation//Trench
That's my choice. Others are not for my taste (*uhm*).
LGI
I hope i am not making a mitake but:

2 votes for (2)Pulsation 0.95 by Spitfire and Antares.

4 votes for (2)Trench Warfare by Spitfire, Listoric, flothefreak and decafchicken.

2 votes for (2)Xenomorph by Listoric and yenku.

1 vote for (2)Construction 1.2 by Listoric.

2 votes for (2)Tidal Waves by NastyMarine(lier) and inept.

1 vote for (2)Lemuria Altar by hOuse)Affetuoso(.

3 votes for (4)Conquer Fever by Listoric, LGI and epidiOn.

Ununderstandable votes and no (NEEDED) votes by: Panschk_Pro :P , Starparty, trcc, Arden(WoF), MillenniumArmy, ScoutWBF and many more :) .

P.S. Votes like Listoric and Spitfire are count as 1 point to all maps that they point, because they didn't point wich is first and wich is second... Still it's not a good idea, because i would put on first place trcc map, and mine map also (you know that), but it won't be very fair :) .
LGI
By "no (NEEDED) votes" i mean that i see no votes by some of the mappers that i point down, and i need their votes! Not that they are not needed :)
--v mOsQ
heh
bad week imho
1. Lemuria Altar ^^
panschk[FP]
Well it is either trench or conquer fever. I have no preference between the two, in doubt I just believe whatever LGI, flo, Lis and Arden say :)
panschk[FP]
*tidal waves is very cool, but not for this week it seems :/
ScoutWBF
Make trench MotW it's time for some 2player action!
inept
if its between those i say conquer then. trench just has that annoying feel " you can take this one way route straight to your opponent or you can go all the way around the map to flank lol cool!"
LGI
Update:

2 votes for (2)Pulsation 0.95 by Spitfire and Antares.

6 votes for (2)Trench Warfare by Spitfire, Listoric, flothefreak, ScoutWBF, panschk[FP] and decafchicken.

2 votes for (2)Xenomorph by Listoric and yenku.

1 vote for (2)Construction 1.2 by Listoric.

1 vote for (2)Tidal Waves by NastyMarine(lier).

2 votes for (2)Lemuria Altar by hOuse)Affetuoso( and --v mOsQ.

5 votes for (4)Conquer Fever by Listoric, LGI, inept, panschk[FP] and epidiOn.
NastyMarine
lol just trying to hype mines up!! haha
flothefreak
actually I voted on CF and Xeno, too.
flothefreak
lol why did i write this?
TW ftw!

^^
LGI
Nope...

Sorry you vote for CF and Xeno!
NastyMarine
TW = Tidal Wave!!!!!!!!!! haha
Listoric
Wtf is Starparty? :/ No vote from him by now.

Anyway. It's CF or Twarf the shitting Dwarf X)

So, my vote goes to Twarf, with the more classic gameplay.
Spitfire
Anyone is doubt?
Congratulations, flo ^^
flothefreak
geez, thx :D
decafchicken
I'll write up the article when i finish my homework -_-
decafchicken
actually, this !#@$ing math is taking forever, i'll write it up tomorow :)
rAfter)FsC
lol make motw faster pls ^^
my top3 - Lemuria, Trench Warfare and (2)Xenomorph
decafchicken
There, posted the news.

Someone still needs to tell me how to change the MotW thing on the right side ><
Add your comment:


You are not logged in. Log in to post.
random map
  (2)Italy
Newest updates:
  (8)FourLeaf-Clover
  (2)Sorrow into St..
  (2)WindBreak Ridg..
  (4)Heartbeat
  (2)Neo_Noahs Ark_..
  (4)Escalade0.90
  (6)Parallel World
  (3)Inner Coven_1.04
  (4)Alpha_Centauri..
  (5)Quintessence
MOTM
  • month 1:
      (2)Clown
  • MOTW
  • week 2020.01:
      (2)WindBreak Ridge 1.05
  • Main Forum
  • BWMN ..(JungleTerr)
  • P Buf..(Freakling)
  • Ho to..(RonLaforge)
  • Is th..(gnom)
  • Feedback
  • This s..(triller1)
  • Rotati..(triller1)
  • Off Topic
  • Vetera..(ProTosS4Ev)
  • What's..(triller1)
  • Questi..(triller1)
  • Starcraft 2
  • announ..(triller1)
  • STARCR..(triller1)
  • Search Forum
    Articles:
     
  • How to make larvae spawn at the bottom right corner  
  • Worker pathing guide - How to debug and balance resour  
  • An elegant way of dealing with cliff asymmetry
  • Competition:
     
  • Innovative Naturals Competition  
  • Tourney Map Pack Aspirant Suggestions  
  • Maps That Need A Remake